Študija primera kako smo podjetju IC Elektronika pomagali do boljše učinkovitosti delovnih procesov s prenovo spletne trgovine katera ima vgrajeno direktno sinhronizacijo z ERP produktom Microsoft Dynamics Navision po novem Business Central.

IC Elektronika je izjemno cenjeno in spoštovano podjetje, ki je na tržišču že 31 let in je največji neodvisni distributer elektronskih komponent v Sloveniji. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1989 s sedežem v Ljubljani in kasneje s podružnicama na Hrvaškem in v Srbiji. Odlikuje jih zelo dobro poznavanje njihovih končnih kupcev ter dobri odnosi s partnerji in dobavitelji. Njihova prva skrb so prav kupci in zato si vedno znova prizadevajo izboljšati njihovo zadovoljstvo, predanost in oblikovati kar se da dobro uporabniško izkušnjo na spletu in izven njega.

Spletna trgovina podjetja IC Elektronika vsebuje ogromno različnih izdelkov, ki so smiselno umeščeni v kategorije ter vizualno opremljeni s fotografijami dotičnega izdelka. Sama uporabniška izkušnja na spletni strani omogoča uporabnikom preglednost in jasnost informacij, ki so ključne za kupca, ki želi opraviti spletni nakup ali pa primerjati izdelke med seboj.

Kar kupec ne opazi je avtomatizem, ki deluje v ozadju spletne trgovine 

Nakup preko spleta je za kupca vedno osebna izkušnja, ki jo kupec vidi skozi svoje oči. Uporabnik oziroma bodoči kupec na spletni strani oceni ali mu spletna stran ponuja dovolj informacij o izdelku ali si lahko izdelek tudi vizualno ogleda ter ali je spletna trgovina zaupanja vredna. 

Več o tem kako do zaupanja vredne spletne trgovine si lahko preberete tukaj

Kar kupca v bistvu sploh ne zanima je proces, ki se odvija v ozadju B2C ali B2B spletne trgovine, ko se recimo sproži novo naročilo. Ti procesi so »sladke skrbi« lastnika spletne trgovine saj mora zagotoviti kar se da dobro uporabniško izkušnjo, da se kupec počuti kot kralj in ne občuti morebitnih težav z njegovim opravljenim naročilom. 

V konkretnem primeru podjetja IC Elektronika bomo govorili o B2C portalu saj se podjetje preko spleta večinoma fokusira na maloprodajo. Primer B2B rešitve si lahko preberete tukaj.

Avtomatizacija spletne trgovine izboljša vašo interno produktivnost zaposlenih

Najpomembnejše funkcionalnosti, ki jih pridobimo z uporabo ERP sistema so tiste za katere porabimo največ časa v administrativnem smislu. Področja, ki smo razbremenili z rešitvijo povezljivosti spletne trgovine z ERP sistemom Microsoft v tem konkretnem primeru so:

  • Prodaja - Prodajalec se več ne ukvarja s številnimi ročnimi zapisi, vpisi podatkov v različne programe ali fizičnega pregleda zaloge, ko pride do naročila izdelka v spletni trgovini. Sedaj ima proces popolnoma avtomatiziran in poenoten v enem programu. Od naročila izdelka pa do samo izdaje in naročilnice dostavni službi.
  • Marketing - Služba marketinga ima na dosegu roke vse podatke o prodaji in statistiki v enotnem programu, ki omogoča pregledne informacije in podatke o aktivnostih na spletni trgovini. Upravljanje izdelkov upravlja kar iz ERP sistema kateri je sinhroniziran s spletno trgovino.
  • Nabava - Nabavni referent preko celovitega sistema ima točne podatke koliko izdelkov ali materiala je še na zalogi ter zlahka planira nabavo novih komponent ali izdelkov brez ozkih grl. Celovitost programa mu omogoča lažje in učinkovitejše planiranje letnih planov.
  • Skladiščenje - Skladiščnik opravlja svoje delo učinkovito in natančno s pomočjo ERP sistema za skladišča in ima tako pregled nad zalogo, izdajo, sledenjem in knjiženjem materiala.

Za razvoj spletne trgovine IC Elektronike smo uporabili programsko orodje Magento, ki ponuja celovite rešitve izdelane po meri uporabnika in industriji v kateri deluje. Platforma Magento je popolnoma prilagodljiva poslovnim procesom v podjetju in kompatibilna z Microsoft Dynamics NAV - Navision ali prenovljeno različico Business Central.

Kako smo avtomatizirali proces naročil v podjetju IC Elektronika

Kako izgleda primer avtomatiziranega spletnega mesta v povezavi z ERP sistemom:

  • Nov spletni nakup sproži samodejno izdelavo naročila, ki je popolnoma sinhroniziran z ERP sistemom.
  • V ERP sistemu se samodejno kreira prodajni nalog glede na prejeto naročilo kupca.
  • Samodejno se oblikuje dobavnica ter sistemsko sporočilo skladiščni službi, da izdelek pripravi na odpremo.
  • Pošiljko se stehta preko elektronske tehnice, ki samodejno prepiše težo v sistem. Avtomatsko se izdela in posreduje naročilo za dostavno službo.
  • Glede na količino v kupčevem naročilu se zaloga izdelkov samodejno ustrezno zmanjša v ERP sistemu in na spletni trgovini.

Izdelke lahko urejate kar preko ERP sistema. Vse na enem mestu.

Integracija Tinx Magento rešitve za upravljanje informacij o izdelku - (angl. Product Information Management – PIM) znotraj Business Central ali Navision programa omogoča upravljanje s podatki, slikami, informacijami, oznakami in cenami na vseh izdelkih v spletni trgovini. Vse na enem mestu. 

ko lahko upravljalec spletne trgovine kar preko ERP sistema uredi opis izdelka, doda sliko ali popravi ceno preko veljavnih cenikov.

Kaj smo pridobili z avtomatizacijo in poenotenim sistemom?

  • Razbremenili smo administrativno delo v prodaji in marketingu in tako so lahko zaposleni usmerili energijo v pomembnejše naloge.
  • Pospešili smo pregled nad podatki v spletni trgovini in zmanjšali število napak zaradi ročnega vnosa podatkov v različne sisteme.
  • Omogočili smo višjo efektivnost dela v sami odpremi izdelkov.
  • Zmanjšali smo število reklamacij in skrajšali čas nakupa preko spletne trgovine.

Naš ključni cilj, avtomatizirati spletno trgovino in s tem izboljšati efektivnost procesa dela v podjetju je uspel. Podjetje ima več časa za naloge, ki podjetju prinašajo tisto pravo dodano vrednost in s tem tudi zadovoljstvo kupcev in dobaviteljev.

»Z Business Solutions sodelujemo že 10 let in ne moremo skriti navdušenja nad njihovo strokovnostjo in podporo pri številnih nadgradnjah in implementacijah sistemskih rešitev. Logična posledica predhodnega uspešnega sodelovanja je bila odločitev o izdelavi spletne trgovine, ki je popolnoma sinhronizirana z ERP sistemom. Zaradi velike raznolikosti naših izdelkov je bil izziv precej velik ampak ga je ekipa BS strokovnjakov opravila z odliko. Če bi se še enkrat odločali, bi gotovo še enkrat za partnerja izbrali Business Solutions. Njihovi nasveti in izvedba so za nas nepogrešljivi.« 

Barbara Moškon, Pomočnica direktorja

Želite tudi vi avtomatizirati proces dela in s tem izboljšati vaše poslovne rezultate? Pišite nam.

Avtor

Dean Podgornik

Team Lead